Daisypath

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday 22 December 2012

~Segmen Siapa Paling Jujur~

Hey guys! Im gonna join a contest! This contest is on Malay.. So, if you dont mind...
Kalau nak tag lebih dari satu takpe kan?
Tag friend : Nuryn , Faranym
1. Apa akan you buat kalau tiba-tiba ada budak kecik tumpahkan kuah kari kat baju yang you paling sayang?

Maki die, pukul die, jerit kat die. Geram! Mana boleh tak geram! Pastu amik baju tu terus masuk washing machine then cuci.

2. Pernah tak you terkentut kuat sampai ada orang dengar?

Pernahlah! Masa tu tengah tengok tv dalam bilik pakcik, pakcik pon ade kat situ tengah gune komputer, aku duduk kat lantai, masa tu tengah tahan kentut la. Pastu nak lepaskan, ingatkan tak bunyi, rupanya bunyi! Alamakk... Hahaha xD

3. Pernah tak you korek hidung tibe tibe ada orang perasan?

Ada kalau x silap.. Tapi tak ingat bile.. Kalau xde pon, manelah kite tau kalau ade orang tengah tengok.. Bukannya kte ade mata kat badan yang boleh memerhati sesiapa. xD

4. Bila kali terakhir you nangis? Sertakan bila masanya tu dan sebab apa.

Umm.. Isnin, 17Dec2012. Masa tu tengah makan maggi cup then menghadap lappy. Pastu tetibe je bapak aku marah sebab tak tolong mummy buat kerja rumah. Padahal aku dah banyak tolong. Pastu mak aku backup. Then jadi satu issue. Masa tuh aku geram sangat sampai bapak aku sekarang ni dah tak percaya apa yang aku cakap and tak pernah nak faham aku. Aku hadap lappy sebab aku bosan xde kawan. Tu sebab aku online kat twitter cari directioners ngan chit chat ngan directioners daripada seluruh dunia maklumlah diriku ini Directioner.. lagi lagi adik adik semua masih kecik, yang kedua tu darjah 3, lelaki. tak kan lah nk main ngan die! dah lah mengada, menyampah dibuatnya. yg ketiga tu baby, lagi mengada, org x buat pape die ckp mengadu, sakit la apela, 

5. Masa kecik kecik, apa budak budak sebaya you selalu ejek you?

Erm.. Kalau dengan family members takdelah sebab takde yang sebaya. Kalau kat sekolah, xde kot.. Oh! Kekadang kene ejek dengan kawan kawan yang rapat je. Dorang ejek pendek. Ye memang aku pendek! Ade masalah? Menyampah.

6. Berapa berat badan you sekarang?

Urm.. 26kg. Ngee~ ^^ Apa? Ringan? Aku tau lah aku ringan! Takpayah lah nak ejek! Lagipon, ada masalah ke? Aku tak kacau kao gali lubang kubur kao sendiri kan? LOL sorry. tinggi tak nak tanye? xpe, volunteer. 140cm >< pendek kan

7. Apa you akan buat kalau you tengah marah gila?

Erm.. Bad mood lah. Tetibe je nak marah orang lah.. And then kalau marah gile and frust, nnti mula lah hentak sana hentak sini.

8. Matapelajaran paling k.o masa kat sekolah.

Saya ni Singaporean. Tapi migrate Malaysia. Saya harap kewarganegaraan ini saya tak perlu dibatalkan secara automatik.. Masa kat Singapore belajar sampai Darjah 4. Masa tuh, Science paling teruk. Masa darjah 5 ngan 6, BM. Sbb Singapore, BM die senang gile sbb English bahasa ibunda.. so kira mcm, bm die x pedulikan.. Then bile belajar sini tu yang teruk.. Haha. Form 1 ni, SEJ! paling teruk! ergh 99.9% org benci sejarah! haha manada lah.. mcm tau je. 

9. Adakah you pernah bergaduh masa sekolah dulu sampai bertekak memaki mengherdik musuh you. ceritakan:

Hmmm... Jap tengah nak ingat balik.. Kalau dengan perempuan ni mmg musuh aku, nama die Arina Tapi x gaduh kat sekolah, gaduh kat twitter, facebook, blog. Haha xD Kalau kat sekolah bertekak dengan budak laki ni yang benci One Direction and die suke The Wanted. Musuh 1D The Wanted. So, bermulalah.. "Aku x kacau kao kan!" Blablabla.. Pastu die ckp 1D gay! Ape lagi.. mmg la marah gile! Band fave kte die ckp gay. Ada lg sorg, yg kacau tetibe melalui status fb, sampai ke sekolah bawaknye. xD nama die Arasy. Biar semua org tau kao. haha,  die x tentu psl cari psl. LOL paham ke? pastu sampai nk ber-fuck. ape lg? fuck die balik ah! habis semua jari hantu keluar xD bak kata, "You don't mess with me". Haha. Terkejut die aku berani nk tunjuk jari fuck kat die. No offence xD skrg dah kene ngan aku, then die da x kacau. haha xD tau pon kao...

10. Orang pertama you jatuh hati masa sekolah rendah dan masa darjah berapa(takk perlu letak nama)

masa tuh darjah satu. so dekat singapore. ada satu budak ni handsome doe! hahaha igt lg muke die. mase tuh, selalu jgk la senyum kat die, then die senyum balik haha malu doe bile teringat balik! Mata bertentang mata pastu senyum senyum lah >< haha

11. You pertama kali couple masa umur berapa

Tak pernah couple kay...

12. Berapa lama you pernah kapel dengan seseorang dan tahun bile

Couple dengan imaginary crush >< hahaha tak pernah couple

13. Last you putus sebab apa

Tak pernah couple ><

14. Adakah you pernah buat your mother nangis dan kenapa

Urm... Pernah sebab degil sangat tak hargai apa mummy buat ><

15. Bila dok sorang sorang, apa mesti you buat

Dengar lagu.. Twitter.. Termenung sebab bosan dah tak tau nak buat apa.. Kekadang berangan jugak >< 

16. Keputusan UPSR you

5A alhamdulillah dapat cover BM yg lemah tu dalam masa 2 tahun :) dan berkat doa ibu dan ayah

17. You nak kawen masa umur berapa dan kenapa

I dont know... 25 ke atas? Tak pernah terfikir okay.. urmm... Nak masuk University.. Nak kerja then baru kawen..

18. You selalu berangan pasal apa

Urmm.. kekadang berangan crush mintak couple la.. kekadang berangan bende yang aku excited sgt, mcm hangout ngan kengkawan yg masuk MRSM.. dah lame x jumpe.. kekadang berangan jumpe 1D hewhew ><

19. perkara yang you paling tak suka tapi ia selalu berlaku dalam hidup you:

urm.. ape ye >< hiccups! haha aku makan gelojoh sangat ke sampai boleh hiccups? urm.. tu je la kot..

20. perkara paling you suka tapi pernah berlaku sekali je dalam hidup you:

hmmm... ape ye... ntah! 

21. blogger yang paling you suka dan kenapa you suke die

takde. sebab aku jarang BW.. hahaha kalau kengkawan ye lah, Nuryn ngan Nym.. cantik and kemas je blog dorg.. creative! 

22. sesuatu yang you tak suke bila blogwalking

Urmm.. bile masuk je blog die, nnti pakai earpiece, tetibe lagu kat blog die! dah lah kuat kekadang.. and lagi satu, kalau banyak sangat gadget...

23. masa tahun bile you pertama kali buat facebook dan apa yang buat you terasa nak buat facebook

tahun 2008/2009 lah tak ingat mase tuh darjah 3/4.. mase tuh nak buat facebook sebab rasa mcm dah tibe masanya. hahaha and jealous tengok mummy main game dalam facebook tu.. tu je..

24. you selalu bangun tidur pukul berapa

kalau cuti sekolah maybe pukul 11/12 tapi disebabkan mummy asyik kejut suruh vacuum rumah lah, kene bangun pukul 10. T-T sabtu pon sama. tido pukul 2/3pagi. tido lewat hari jumaat, sabtu and cuti sekolah. 

25. kritikan terhadap blog saya

xde pape yang kurang.. semua cantik.. gadget tak banyak.. perfect (Y) :) jujur nih

Sesape nak join? KLIK SINI Good luck! 


Suka? Datang Lagi Lah Lain Kali

No comments:

Post a Comment

Orang lelaki boleh ada 4 bini,
Entah2 kahwin 4 sekali,
Alang2 dah datang sini,
Sila2lah komen sekali.